Handlekurv
Login
Ny kunde?
Total sum: 0,00
Eks. Mva
Gå til kassen
 
Nettbutikk Om oss Kundesenter Kontakt Betingelser
 
 
  Du er her:   > Betingelser

Salgsbetingelser


Definisjon av parter
Selger er: Frydenlund Kontormaskinservice AS, FRYDENLUND.no, (heretter kalt selger), Storsandvik, 5938 Sæbøvågen, registrert i Brønnøysund-registeret med org.nr.: 988 402 141, telefon 56 37 13 65, e-post: post@frydenlund.no, blir i det følgende benevnt ”vi” eller ”oss”.
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) gjennom selger til forbrukere.

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling som blir bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

For å kunne handle med kort hos selger må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du bare handle på postoppkrav. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS), brev, telefaks e.l.

Bestillings- og avtaleprosess
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Selger er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.

Opplysninger gitt i nettbutikken
Selger tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at bilde-/skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Priser
Alle priser er eksklusive merverdiavgift. Selger tar forbehold om prisendringer som skyldes endringer hos våre leverandører. Kostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling. I tillegg til kjøp påløper fraktkostnader.

Levering og forsinkelse
Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Selger har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Fremgangsmåte for bestilling
• Finn produktet du vil kjøpe
• Klikk på "Legg i handlekurv"
• Produktet blir lagt i handlekurven
• Handlekurven (i toppmenyen) viser til enhver tid summen av det du har lagt i handlekurven
• Du gjentar de to første punktene til du er klar til å gå til kassen for å fullføre bestillingen
• Klikk på handlekurven hvis du vil vite hvilke produkter du har handlet eller vil endre antall eller fjerne innhold i handlekurven
• Når du er ferdig, klikk "Gå til kasse" i topp-menyen
• Første steg er å sjekke at innholdet i handlekurven er korrekt
• Fyll ut feltene for navn, adresse osv
• Velg leveringsadresse og leveringsmåte
• Velg betalingsmåte (du kan velge mellom oppkrav og kortbetaling)
• Fullfør bestillingen, og du får kvittering tilsendt på e-post
Når ordren er sendt, mottar du en e-post med ordrebekreftelse. Her står ordrenummeret som du alltid må oppgi dersom du henvender deg til oss om bestillingen.


Glemt passord?
• Velg "Logg inn" i toppmenyen
• Klikk på "Glemt passord"
• Skriv inn e-postadressen din
• Klikk på "Send"
• Du får et nytt passord tilsendt til e-postadressen din

Betaling
Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren, og for å kunne kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er også pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes.

Slik betaler du
Vår programvare sørger for at all informasjon du oppgir, blir kryptert. Dette betyr at ingen kan lese kredittkortnummer, navn eller adresse når informasjonen blir sendt over Internett.
Du kan velge mellom to alternative betalingsmåter:
• Kortbetaling. Vi aksepterer VISA og Mastercard.
Du fyller i kortnummer og gyldighetstid som står angitt på kortet (måned /år). Kortet blir belastet når ordren er klar for utsendelse. Ved delleveranser belastes kun delleveransen.
• Postoppkrav. Du kan også velge å betale mot postoppkrav, d.v.s. at bestillingen betales ved avhenting.
Leveranse
Du kan velge mellom følgende leveringsmåter:
Privatleveranse, pakken blir levert på døren til din hjemadresse. I tillegg til fraktkostnader påløper et gebyr på kr. 125,- (opp til 35 kg), kr. 251,- (over 35 kg). Hvis du ikke er hjemme blir du belastet med et gebyr.
Bedrift til Bedrift, pakken blir levert m på din arbeidsplass.
Service pakke, pakken blir levert til ditt nærmeste utleveringssted.


Returer og reklamasjoner
Generelt om returer
Når en vare har blitt sendt i retur til selger vil du i løpet av og senest etter 7 dager motta en tilbakemelding fra oss. Ved alle typer returer anbefaler vi bruk av type forsendelser som benytter sporing. Kunden står selv ansvarlig for returer som ikke benytter dette systemet. Varer som blir sendt i postoppkrav til selger vil ikke bli mottatt, og disse vil bli returnert til kunde.

Melding om feil og mangler ved levering av produktene skal meldes oss skriftlig til vårt kundesenter på post@frydenlund.no snarest og senest innen 14 dager fra mottak.

Husk alltid å fylle ut returskjemaet, og legg det ved returforsendelsen. Dersom du returnerer varen fordi du angrer kjøpet, må du betale returforsendelsen

Du kan laste ned returskjemaet i word her.

Feil/defekt på vare
En defekt vare som sendes i retur vil bli erstattet med ny vare av samme type. Du vil motta en ordrebekreftelse hvor også prisen på varen står oppført. Du skal ikke betales for erstatningsvaren. Dersom erstatningsvaren er utgått, vil du motta kreditnota på ordrebekreftelsen. Du kan da velge mellom å få pengene tilbake eller få tilsendt et lignende produkt i erstatning.

Skade under transport
Hvis varen skades eller kommer bort under transporten fra selger, er vi betalingsansvarlig. Dette må i så fall meddeles oss innen 7 dager etter beregnet ankomsttid. Hvis du har returnert en vare, og denne skades ligger betalingsansvaret hos deg.

Retur ved feilsending
Hvis varen man mottar avviker fra ordre/pakkseddel/faktura, sender du en mail med ordrenummer og hva som er feil til post@frydenlund.no. Dette vil da ordnes så raskt som mulig.

Angrerett
Som forbruker har du 14 dagers ubetinget angrerett. Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves, med hjemmel i angrerettloven kapittel 3, er mottatt på foreskreven måte.

Melding om bruk av angreretten må gis til selgeren innen fristen. Du kan bruke dette skjemaet som skal være utfylt av selgeren. Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres.

Vi krever at varen skal være i like god stand som når du mottok den og at den skal være pakket i originalemballasjen sammen med alt informasjonsmateriale. Produktet må ikke ha vært i bruk i angrefristperioden.

Tilbakebetaling av vareverdien skjer i løpet av 5 hverdager via postgiro (ved bestilling på oppkrav) eller direkte tilbake på konto (ved betaling med kort).

Returadresse:
Varene sender du i retur til:
Frydenlund Kontormaskinservice AS
FRYDENLUND.no
Storsandvik
5938 Sæbøvågen

Vare som mangler i forsendelsen
Hvis en eller flere varer mangler i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre oss, gjør du følgende:
Send en e-post til post@frydenlund.no E-posten må inneholde følgende informasjon:
• Kundenummer
• Ordrenummer
• Varenummer på varen som mangler
Uavhentete varer
Vi forbeholder oss retten til å debitere deg for alle våre utgifter som oppstår i forbindelse med pakker som ikke blir hentet på utleveringssted.

SE OGSÅ:
Returskjema
Angrerettskjema

©2012 - Frydenlund Kontormaskinservice AS -Tel: 56 37 13 65 - E-post: salg@frydenlund.no - Alle priser eks. mva.

Powered by Uni Micro Web